RochOs

Alla inlägg den 9 september 2011

Av rochos - 9 september 2011 18:59

 Har haft stora problem med internet idag. Modemet gick ju hädan igår och jag min dumma nöt, trodde verkligen på att routern klarade sig eftersom jag fick kontakt med den. Men något gick sönder i den i alla fall för med nytt modem så gick det i alla fall inte komma ut på internet. Routern och modemet hade ingen kontakt alls och lampam för internet lyste heller inte på routern… Så även ny router fick införskaffas. Helt otroligt, våra moden och routrar har en livslängd på max 1 år sen går det sönder på ett eller annat sätt. Den här routern och modemet fick en livslängd på 10 månader..


 
Men men här kommer lite uppdatering om dagens aktivitet med Oskar. Rulle lät jag stå idag, blir lite varannan dags ridning på honom just nu men det är sååå tråkigt att skritta fram och tillbaka på en asfaltsväg i 30 min.

Oskars aktivitet bestod i att bekanta sig med Ankis rockard på ridbanan och den var självklart LÄSKIG. När Jessica gick lite omkring med den så sprang Oskar "för sitt liv" runt på banan. Travstegen var supersnygga, höga och fina benlyft men tyvärr så var jag en urusel fotograf idag och fick inte ett endaste bra bild på på honom med de fina benlyften.

Rockarden parkerades sen i mitten av banan och nyfiken som han ändå är så kom han faktiskt fram till den till slut och belönades självklart med godsaker. Sen spändes han in i lina och fick gå på en volt där Jessica hade fullt upp med att hinna med att gå bakom honom med rockarden. Efter en liten stund spändes han för tömmar och jag "körde" med Jessica bakom mig med rockarden. Då blev det läskigt igen men han var så duktig och lyssnade på mig. Vi "körde" runt på banan i båda varven och han slappnade av ganska så snabbt men höll stenkoll på rockarden med ett öra bakåt hela tiden.
Har stora tvivel på att han någonsin kommer att kunna köras men övningen var ändå superbra för hans bakskygghet.


      

Ovido - Quiz & Flashcards