RochOs

Alla inlägg den 15 september 2011

Av rochos - 15 september 2011 20:54

Idag fick jag till med Rulles sedvanliga skrittur vilket blev barbacka. Han tuffade på ganska så bra idag. På hemvägen provad jag några steg i trav och det kändes bra. Nu var det alldeles för kort bit för att känna om det är något som felade eller inte.

Tyvärr har veterinären åkt bort i 2 veckor och jag fick aldrig något svar på hur jag skulle rida Rulle tills hon kom tillbaka. Jag får nog gå lite på känsla tror jag.


Oskar red jag en kortis på banan och det gick så där. Han kändes mjuk och  fin i skritten men katastrof i traven, så jag jobbade honom mest skritt. Mycket volter och serpentiner, öka och minska skritten.

När jag skulle ge honom sin mat så fick han ta den i transporten igen och han klev på utan att tveka igen. När maten nästan var slut så backade jag ut honom och han fick äta det lilla som var kvar ute och sen provade jag igen att ta in honom och han följde med igen! Tog in honom för att slänga på ett regntäcke och sen för att "slänga" ut honom i hagen igen. När vi gick ut så chansade jag med att testa lasta honom igen och han följde med in igen, man spricker ju av stolthet!   

Ska bli intressant den dagen när man ska försöka stänga bommen....

Ovido - Quiz & Flashcards