RochOs

Alla inlägg den 11 september 2011

Av rochos - 11 september 2011 22:24

Ingen skrittrunda med Rulle idag. Istället gjorde jag en hederlig söndagsstek, slottstek (och gud så gott det blev) och putsade fönster medans den puttrade på spisen.

Efter maten gick jag ner till stallet för att göra i ordning hästarnas mat och medans betforen skulle svälla så fick de små liven gå in i lunchhagen och äta lite gräs.

Och jag fick för mig att skotta "lite" grus på ridbanan. 4 kantspåret har liksom blivit som ett "dike" runt om och det skulle jag nu åtgärda fick jag för mig. Orkade 2 kortsidor och en långsida och sen sa ryggen stopp. Marcus fick rycka in och fixa sista långsidan.

Nu sitter jag här med en värkade ryggslut trots 2 voltaren.. varför ska man vara så jäkla envis? Men sån är jag.. har jag bestämt mig för något så ska det också slutföras   


Tur som var så hade jag kollat vädret och enligt den skulle det regna så Oskar och Rulle fick täcken på sig.. och som det regnade, värsta skyfallet för en stund sen.

Av rochos - 11 september 2011 13:45

Tömkörde Oskar i dryga timmen, mycket öppnor blev det. Han har en förmåga att peta upp rumpan i staketet och jag försökte få honom att gå kvar med bakdelen på spåret och flytta in framdelen. I höger varv gick det så där och i vänster bättre.

Det blev även lite skänkelvikningar och där försökte jag få honom att gå i korrekt skänkelvikning, med andra ord att framdelen leder och bakdelen kommer efter. Höger varv vill han gärna göra tvärtom. Det är bättre i vänster varv.. som ni märker så går nästan allt bättre i vänster varv. Det har säkert med hans låsningar att göra som han har haft (och har kvar lite) på höger sida.

Försökte även att jobba lite på medellinjen med blandad resultat, en gång blev han sur och bara backade eller gick åt sidan hela tiden när jag bad honom gå framåt. Han vill ha staket som stöd och det märks när man går på medellinjen, han dras hela tiden mot staket. Skitsvårt att få honom att gå rakt över, det är lättare man sitter på och kan jobba med skänklarna.


Steffe håller på att byta fönster i stora delen. Det är svartmålade fönster och när jag såg dem i fredags så tänkte jag att det blir väl aldrig snyggt. Men faktiskt så blir det riktigt bra!

   

Ovido - Quiz & Flashcards