RochOs

Alla inlägg den 25 september 2011

Av rochos - 25 september 2011 16:08

Tog mig tid att rida Rulle i det fina vädret och red bort Ista grusväg. Det blev ett par kortare travsträckor och sen fick han jobba lite på formen i skritten. Han kändes ok men i traven ville han lägga av fast det inte var några sträckor att prata om. Om det berodde på att han blev för varm, eller jobbigt eller om det kändes i något knä. Inget jag märkte av i alla fall.

Men han var rejält svettig när vi kom hem, det var som om vi hade ridit värsta hårda ridpasset! Så nästa helg blir det klippning har jag bestämt mig för. Har eg. tänkt att göra det tidigare men velat avvakta och se ifall han bli mera konvalecent eller inte efter veterinärens återbesök. Men så här kan han heller inte ha det, det bokstavligen rann om honom.

Är lite bekymrad över hans ryggömhet, det kan ju inte bero på sadeln den här gången i alla fall för jag har ju mest ridit barbacka. Frågan är om man ska ha ett täcke på nätterna och se hur det blir då.

Av rochos - 25 september 2011 11:22

Mockade bort lite skit ur "lunchhagen" och sen gick jag en runda runt hela hagen.

Både Oskar och Rulle hängde med, när vi kom in i skogdelen av hagen så kom jag på att vi faktiskt kunde leka följa John på riktigt så jag började snirkla runt trän och gå uppför "bergen". Efter ett tag så kom Rulle på att det här var ju inte så kul så han drog med sig Oskar och gick "hem" till grinden.. haha.

Lite kul för medans vi traskade runt där så funderade jag på hur smarta de 2 eg. är.. hihi..

Får se hur det blir med mina planer med hästarna. Behöver röja lite inne också men båda fick lite hjärngympa och lyfta på benen en stund i alla fall


       

Ovido - Quiz & Flashcards