RochOs

Alla inlägg den 10 september 2011

Av rochos - 10 september 2011 13:56

Vilket underbart höstväder lördagen erbjuder på!

Det var lite småkyligt när jag red iväg med Oskar i morse men på vägen hem hann det bli så mycket varmare.

Red med tömkörnings-/longeringstränset, ville testa och rida hur han skulle vara att rida med 3 delade bettet. Förra året var han så fipplig med den när man red men nu var han lugnare i mun men.......

Efter husen så tog jag en galopp bort mot skogen och Oskar blev så glad och pigg att få springa lite så bromsträckan blev lite längre än vad jag ville. Om det nu berodde på att han ignorerade bettet eller om han var så himlans glad åt att få galoppa vet jag inte.. man får testa sig fram nu   

Sen klättrade vi och klättrade.. Till en början duktigt med var han satte fötterna men ju tröttare han blev desto slarvigare blev han med var fötterna hamnade.


 


Rulle och jag tog vår 30 minuters skrittrunda, barbacka denna gång. Även han kändes pigg och glad och jag tycker att han känns jättebra i skritten. Nu är det bara en vecka kvar att skritta sen är det dax för återbesök


 

Ovido - Quiz & Flashcards