RochOs

Alla inlägg den 24 september 2011

Av rochos - 24 september 2011 18:26

Eftersom Rulle var så sur och grinig mot Oskar igår kväll så fixade vi ut en till höhäck ut i hagen. Liksom spela roll om det står 2 st. där ute. Nu gick dem till en varsin och båda kunde äta utan stress. Nu får de inga mängder och höhäcken gör ju så att det tar lite längre tid innan det tar slut.. smart va?

Glömde ta med mig kameran och fota, har varit väldigt dålig med att fota på sista tiden vilket är lite synd för det är ju himla kul att göra det.


Öppnade av det nya hösilaget och det var helt ok och inte alls så blött som säljaren trodde att det skulle vara.

Får se vad jag hittar på med hästarna i morgon. Tror att Oskar ska få ta det lite lugnt men ändå bli aktiverad. Kanske lite "tänka" lekar på ridbanan.

Med Rulle blir det nog samma runda som idag.

Av rochos - 24 september 2011 15:07

Tänkte skritta Oskar runt pinkrundan men när vi kom in i skogen så ändrade jag mig och vi red fortsatte bort till bron och för att ta grusvägen. När vi kom dit där vägen delar sig så bestämde jag mig för att vi fortsätter bort till Istaskogen och när vi väl var där så fortsatte vi bort till "mördarbacken" men den tog vi bara halva och vek av på en stig och därefter in på "min" stig. Oskar skötte sig galant, han höll reda på sina fötter och klev på med raska steg. På vägen hem så märktes att han var lite trött för huvudet hängde nästan nere på backen och rejält svettig. Vi var borta dryga 1,5 timme och vi red i alla gångarter men mest i skritt.

Han har börjar bli lite kletig runt ögona, ska be veterinären kika på det när hon kommer ut för Rulles återbesök, för så där brukar han inte vara


Rulle red jag Espesta vägen ända bort till andra änden och han kändes så himla fin skritten så jag vågade mig på att trava några korta sträckor och inga markeringar alls, tvärtom, han kändes kalasfin i traven med! Så undrar om han trampade på en sten eller något sist för då var det så himla kraftig markering. Vi var borta lite över en timme så idag har det blivit lite över 2,5 timmar på hästryggar   

Ovido - Quiz & Flashcards