RochOs

Alla inlägg den 29 september 2011

Av rochos - 29 september 2011 20:45

Red ut med Jessica idag som för ovanlighetens skulle kom på eftermiddagen.

Vi red bort över bron och så blev det grusvägen fram och tillbaka för mig och Rulle men Jessica tog ett extra varv till rondellen med Oskar. Första svängen red vi med men när de 2 stack iväg i galopp så tog Rulle och jag det lugnt med skritt men det blev ett par piaffliknande steg innan Rulle insåg att det blir ingen annan gångart än skritt. Andra svängen väntade vi och det såg verkligen hur Rulle tänkte "rid ni.. jag tar det lugnt med matte jag" haha..


Båda blev svettiga men att Oskar blev det är fullt förståeligt men Rulle såg ut som han hade gått samma "hårda" pass. Klippning blir det i helgen men om det blir helklippning eller bara täckesklippning har jag inte bestämt mig för än.. Beslutet kommer när jag står där men klippmaskinen i högsta hugg.

Av rochos - 29 september 2011 19:00

Det är ju så härligt höstväder 17 grader varmt och det är den 29 sept! Idag jobbde jag hemma så självklart blev det en prommis ut i skogen med Zorro. Tog med mig en lite påse ifall man skulle springa på några kantareller. Lite blev det och dem fick Steffes farmor, orkade inte rensa   



 

Ovido - Quiz & Flashcards