RochOs

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av rochos - 2 januari 2012 20:12

Liten summering av dagarna som har gått efter sista blogginlägget.

I fredags åkte vi upp till Järvsö för att fira nya året. Det var vi, Eklunds och Johanssons och nästan alla barnen följde med.

På lördagen blev det lite skidåkning, ungdomarna nedför och vi vuxna på längden.

Det var andra gången i mitt vuxna liv som jag åkte ”långisar”. Förra året gjorde jag det en gång och sa aldrig mer men testade igen och det var riktigt roligt. Förra året hade jag precis haft ryggskott och det var inte helt utläkt när jag ställde mig på skidorna och sen var det alldeles för kuperat för min smak. Nu var det bara flackt = perfekt!


På kvällen firades ny året in med mys i husvagnarna, till förrätt blev det räktoast, varmrätt oxfilé och potatisgratäng och till desserten blev det paj med blåbär och hallon.


Steffe och jag åkte hem ganska så tidigt på söndagen för SMHI hade gått ut med att det skulle komma snö vilket det gjorde i Järvsö och så långt som till Uppsala snöade men sen övergick det till regn.... tyvärr...


Svärmor och Marcus hade hand om hästarna och de skulle tas in på lördag kväll men Rulle och Oskar var inte helt med på det så de fick stanna ute med min tillåtelse. Marcus hade koll på dem hela kvällen, lite stirrigt hade det varit men inte så farligt enligt honom.

Jag kollade igenom dem noga när jag kom hem och jag kunde inte hitta några skador ifall de hade rejsat i hagen när inte han såg det.


Idag, måndag, så har jag haft fixdag i stallet och i hagarna. Senare på eftermiddagen kom Anki och Emelie förbi och Rulle selades och togs ut på ridbanan för att testas hur han reagerar på rockard. Började med att tömköra honom lite. Sen togs det fram 2 bommar som drogs på varsin sida om honom och till slut rockarden som han fick ”dra”. Allt gick kanonbra!

Tyvärr så var det för mörkt för att ta några kort men nästa gång testar vi dagsljus och då ska jag ta kort.

Ovido - Quiz & Flashcards