RochOs

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av rochos - 3 januari 2012 16:20

Jag har köpt mig ett par ridvinterstövlar på rean och vilken aha-upplevelse jag fick idag! Varför har jag inte haft ridstövlar tidigare?? Varför har jag snöat mig in på ridchaps i alla år? Det kommer garanterat att bli ändring på det från och med nu.


   Bild från Hööks.


Idag blev det travintervaller och ett par korta galopper med Rulle och så härligt det var att få börja rida på ”riktigt” och inte åka häst. Intervallerna jobbade vi med i ca 20 min. Underlaget var helt ok men jag vill ta det lugnt i början. Han blev trött ändå och jag fick känna lukten av svettig häst vilket var evigheter sen. När vi kom hem så red jag in på ridbanan och tog 2 varv åt båda hållen med ett par öppnor och slutor vilket han gjorde strålande bra.

Ovido - Quiz & Flashcards