RochOs

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av rochos - 18 januari 2012 21:51

Tror att Oskars matvägrans period är över för denna gång.. fast man ska ju inte ropa hej förrän man är över ån men nu har han ätit upp nästan allt i ett par dagar. Han har försökt att pilla ut mineralerna men det mesta slinker ner, säkert till hans förtret   

Döm min förvåning när jag äntligen tycker mig ha vunnit en seger.. då lämnar Rulle    Det hände igår kväll, jag såg inte att han hade kvar utan öppnar boxdörren för jag trodde han var klar och han går ut.. Det är sen när jag ska skölja krubban som jag ser att han hade ju "massor" kvar. Tror inte att han gör om den tabben   

Av rochos - 18 januari 2012 13:02

Så nu är även Oskar nyskodd, även denna gång utan snösulor. Han skötte sig nästan exemplariskt, lite ryck i frambena.

Passade på att fråga om sulömhet och det var inte helt omöjligt att Rulle kan ha varit det i måndags när jag tyckte att han var lite skum i traven eller en kombination av det och kunna andas bättre. För som jag skrev då så skrittade han på som om han hade eld i baken och då var han nog andfådd och sen kommer jag och ber om att vi ska trava ...   


När jag stack ut med Rulle på kvällen så tog Steffe med Oskar på en promenad. Först hade det gått väldigt såsigt enligt Steffe men på vägen hem, när de passerade Eklunds granne, så "pös" grannens lastbil till precis när de var jäms med den och efter det så gick promenaden hemåt mycket fortare   .


Med Rulle hade jag tänkt att bara skritta en sväng i skogen innan det korta passet på ridbanan men han kändes så pigg så det blev ändrade planer, konditionsträning a la travintervaller, gick strålande bra. Innan hemgång så blev det även två kortare galopper (höger och vänster galopp). På ridbanan blev det lite öppnor, slutor och skänkelvikningar och han kändes hur fin som helst.

Och faktiskt så avslutar grabbarna onsdagen med att få sova inne..


Längtar tills när vi kan rida ordentliga pass....

 

Ovido - Quiz & Flashcards