RochOs

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av rochos - 27 januari 2012 20:52

Jahapp då är man ensam i helgen eller inte helt då. Marcus ska jobba och är hemma men det ska bli lite skönt. Resten av familjen har åkt upp till Järvsö.


Tog ut Rulle på en sväng och det blev travintervaller med tempoväxlingar. Har laddat ner en app som jag kan ställa in intervaller på och sen plingar den till när den tiden som jag har ställt in har gått. Just nu kör vi 1 minuters intervaller, trav 1 minut och sen skritt 1 minut och så höll vi på i ca 30 minuter. De sista minterna blev galoppintervaller. Rulle var enormt taggad idag och hade stundvis lite svårt att hålla med mig om när det var dags att skritta, speciellt i galoppen men kul var det. Skrittade av honom runt pinkrundan för svettig blev han.


Igår blev det vila för hästarna, ja eller Steffe tog med Oskar på en promenad igen men den här gången hade Oskar lite åsikter om tempot. På vägen hem så hade han kommit ifatt Steffe, nafsat lite på ärmen och sen sackat efter. Steffe märkte det men gjorde inget för han tänkte att han mest kom åt honom. Sen gjorde Oskar det igen men Steffe ignorerade honom igen.. 3e gången så tog Oskar tag med tänder i ärmen och då stannade Steffe naturligtvis upp och undrade vad Oskar höll på med och Oskar blev nöjd, han fick som han ville. Haha det var väl hans sätt att tala om för Steffe att nu jäklar går du för fort, jag sa till snällt 2 gånger men eftersom du inte lyssnar så då "bet" jag till..

Ovido - Quiz & Flashcards