RochOs

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av rochos - 13 januari 2012 20:02

Helt otrolig hovis man har, hon kom och skodde om Rulle helt och hållet istället för att bara tappskon och det sen eftermiddag på en fredag, är inte det snällt! Oskar tar vi onsdag som det är planerat.

Rulle var hyfsad snäll idag faktiskt, det gick ganska så smidigt att sko honom. Så nu kan jag rida i morgon om det inte blåser allt för jävligt.

Grabbarna står inne i natt och jag tror att de uppskattar att slippa "snöstormen".


Av rochos - 13 januari 2012 09:15

Nu har jag anmält mitt intresse för en tappskokurs som ska hållas (förhoppningsvis) i februari, hoppas nu bara att det inte blir för dyrt och att man får plats. Har länge vetat gå på en sån och som ägare till 2 hästar så är det nog inte dumt att kunna slå på en sko. Jag har gjort det förut men då har jag också hittat den sko som har åkt i backen och då är det ju i princip bara att slå på. Men att börja med en helt ny sko är en helt annan sak.


Stackars Rulle ömmade idag när jag släppte ut dem i morse, det var det som gjorde att jag letade efter en tappskokurs och anmälde mig. Men med det här underlaget som det blev efter allt regnade och sen frös det på så är det hårt och knöggligt så gör det nog ont. Får se om jag får tag på hovisen och kolla med henne om hon ändå kan komma ut på kort varsel annars så har jag en plan hur jag ska lösa det över helgen om det nu inte kommer snö som SMHI har lovat. Då blir det förhoppningsvis bättre underlag men med min vanliga otur så blir det nog inte så.


Herr Oskar åt upp sin mat igår kväll och nästan allt i morse. Jag delade upp mängden mineraler på 2 givor och plussade på med en näve korn och det verkade gå hem.. nästan i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards