RochOs

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av rochos - 17 januari 2012 21:01

Efter lite funderingar i natt och på dagen så beslöt jag mig för att sadla Rulle här på kvällen ändå och känna hur han kändes i traven och det var inget! Jag fick verkligen inte ihop det med hans fart i skritten igår, vilket iof inte är likt honom heller. För hade han haft ont någonstans så hade han inte tuffat på så som han gjorde utan skrittat på i ett mycket lugnare tempo.

Förmodligen var det så att han tyckte att det blev lite jobbigt med andningen när jag bad honom trava och därför höll huvudet lågt. Sen är ju hans kondis inte direkt på toppnivå nu..


Vi red mot Wallander och travade en ganska så lång bit, underlaget var helt okej och han kändes framåt och hur fin som helst. När vi vände tillbaka så fortsatte vi en sväng i skogen och traskade runt lite där.

I morgon blir det nog faktiskt lite jobb på ridbanan, ett kortare pass. Ska börja med ca 15 min i början och sen börja öka på allt eftersom. Ridbanan var lite isigt på sina ställen här om dagen men med det lilla snön som kom och nu tö så brukar det bli rätt bra underlag, dvs det ska förhoppningsvis inte vara för isigt alls men det visar sig.


Ovido - Quiz & Flashcards