RochOs

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av rochos - 12 januari 2012 10:37

I morse ville Oskar inte ha betforen heller, några tuggor och sen fick det vara. Nu får han inga mängder 1 dl Betforen i torr volym och sen lite jäst och nypon. Jästen för att hösilage balarna är ojämna i kvaliten och då hjälper jästen till för att stabilisera magen och sen får han nu nyponpulver för lederna. I morse la jag till näve korn men det gick inte det heller.

Får klura lite på det här, inget är nytt för honom alls. Kan ju vara mineralsorten, jag bytte till Kraffts vita för ett tag sen eftersom det var det enda som jag fick en bra Ca/P balans med. Men han har ju ätit det ett tag så jag förstår ändå inte ..

Ikväll ska jag testa bara ge betfor för att sen börja lägga till tillskotterna en efter en..


De var ute i natt och nu står de inne ett tag för att slippa värsta skitvädret. Tänkte släppa ut dem vid lunch igen och om nu SMHIs väder stämmer så får de vara ute i natt igen.

Ovido - Quiz & Flashcards