RochOs

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av rochos - 28 januari 2012 17:50

Idag blev det av, brandvägen. När vi kom in på själva vägen så stod 2 bilar parkerade men jaktskylten visade baksidan så då fortsatte jag. Hade satt på mig reflexjacka och Rulle hade reflexländtäckte på, så nog syntes vi ifall att. Såg inte till några jägare och inte heller hörde jag någon hund men försäkerhets skull så red vi bara på vägen och red hem samma väg.

Rulle var enormt taggad i dag med så det blev mycket tempo = en massa galopp och inte ville han sakta ner alla gånger när jag ville det. Men annars så fattade han galopperna perfekt, även det som han har haft svårt för, den vänstra och galopperna kändes jättefina.


Oskar fick en promenad och jag höll ganska så högt tempo och jag manade på honom en hel del. Hade honom under uppsikt hela tiden ifall han skulle protestera med mig och mycket riktigt, när vi var nästan hemma så kom nafset. Men eftersom jag var beredd på det så fick han en reaktion från mig som han inte räknade med. Vände mig snabbt mot honom och han fick backa en bit. Han såg rätt förvånad ut, ska bli intressant och se om han kommer att försöka igen.

Tyckte att han var lite varm precis under knät, höger fram och lite lite svullen efter promenade. Nu kände jag inte igenom honom innan promenaden eftersom jag tog honom direkt ur hagen och gick iväg vilket jag annars brukar göra.

Får se hur återbesöket går på måndag..


 

Ovido - Quiz & Flashcards