RochOs

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av rochos - 22 januari 2012 14:41

Idag var jag på väg att ta en längre uteritt tillsammans med Rulle i solskenet, brandvägen stod på schemat, trodde jag ja.

När jag skulle sadla på Rulle så börjar det snöa och som det snöade! Vågade faktiskt inte ge mig iväg i det vädret för det var som en vägg och även om man hade haft reflexjacka på sig så vete tusan om man hade synts på vägen. Så Rulle fick gå ut i hagen igen. Jag var heller inte klädd för värsta snövädret.


Oskar tog jag på en prommis. Ibland brukar jag gå igenom hagen och då har Rulle inte brytt sig nämvärt att vi har lämnat honom eller så har han helt enkelt inte märkt det. Men idag, så hängde han medupp till skogsgrinden och när vi lämnade honom där så började han gnägga hysteriskt och som han lät. Hörde honom typ hela våran promenad men jag gissar att han motionerade sig själv rätt bra.

Vet inte vad som händer med Rulle just nu, eller just nu är det väl inte heller, utan det har kommit smygandes. Han är helt enkelt inte den trygga Rulle längre, vet inte om det tär på honom att behöva vara ”ledarhästen”. Han behöver en som han kan tryggt luta sig emot och Oskar är inte den hästen tyvärr.


 

Ovido - Quiz & Flashcards