RochOs

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av rochos - 11 januari 2012 19:34

Försökte mig på lite massage på pojkarna innan "kvällsmaten" men det går ju inte! Bara en massa elektricitet alstras... Oskar var värst där han inte var klippt, gick hyfsat på det klippta sen har han börjat fälla så in i bängen så man själv blir alldeles hårig. På Rulle gich det hyfsat också men nog "stack" det till ibland.

Hur gör massörer vintertid när de masserar hästar??


Oskar har börjat matvägra på kvällarna. Det har kommit smygandes men ikväll ville han inte alls. Vet inte om det beror på att han vill ut eller om det är mineralerna. På morgonen är det inga som helst problem. Då får de bara betfor och det är bara för att jag vill ha in dem medans jag fyller på med hösilage, så att man får vara ifred vid påfyllningen. Ska börja testa att ge omvänd ordning till honom. Bara betfor på kvällen och betfor + mineraler på morgonen och se om det funkar.. Ska bara komma ihåg det med   

Av rochos - 11 januari 2012 14:33

Solen skiner och det är plusgrader, då kan man inte få annat än vårkänslor. Dock alldeles för tidigt för det för man blir ju så besviken när det blir kyla och ruskväder.


Idag på lunchen red jag Rulle, tänkte rida på vallen och började med att skritta honom varm men han ömmade lite om hoven så jag gjorde vild chansning och red in på banan istället och där gick det mycket bättre! Blev bara ett mycket kort pass på fyrkantspåret. Tempoväxlingar i skritt, lite skänkelvikningar samt lite öppnor och slutor. Rulle var duktig och lyhörd.


De har ju fått hålla sig i lilla hagen den senaste veckan men idag släppte jag ut dem till den stora delen. Båda stod vid avspärrningen idag och tittade så "olyckligt" bort mot skogen så de fick som de ville. Men det är nog lika bra det så att de inte trampar upp underlaget i lilla delen nu när det verkar bli plusgrader igen.

Ovido - Quiz & Flashcards